Wij maken gebruik van Cookies. Cookies zijn bestanden die in je browser worden opgeslagen en zorgen dat de website optimaal werkt, dat je sneller vindt wat je zoekt en dat getoonde content voor jou zo relevant mogelijk is. Lees er meer over in ons cookies- en privacybeleid. Klik hieronder het gewenste niveau.
Niveau 1: Deze cookies zijn noodzakelijk voor een goed en veilig werkende website.
Niveau 1+2: Met deze cookies maken we de website persoonlijker en gebruiksvriendelijker.
Niveau 1+2+3: Deze cookies zorgen ervoor dat we je relevante advertenties kunnen laten zien.
Blog

Hoe haal je als Servicedesk medewerker het meest uit Microsoft 365 - en spreken jullie intern dezelfde taal?

Door: Pim Huskes 22-11-2019

De gebruikelijke Microsoft 365 trainingen zijn technische trainingen die gericht zijn op IT professionals. Daarnaast zijn er trainingen voor office applicaties die zich specifiek richten op eindgebruikers.

Als je functie daar tussenin zit – je ondersteunt collega’s in het gebruik van Microsoft 365 – dan val je tussen het wal en schip. Waar de technische training teveel de diepte in gaat, bevat de eindgebruiker training niet de juiste informatie.

Een jaar geleden zijn we begonnen met een training die speciaal gericht is op Servicedesk medewerkers.

Deze training is geschreven door Gerben Hameetman, onze docent Cloud Infrastructure & Microsoft 365. De servicedesk training wordt regelmatig gegeven, zowel via open inschrijving als in een maatwerktraining op locatie.

Buddy de mascotte die contact maakt met Microsoft 365
Buddy de mascotte voor de kaart van Nederland

Wat is de ervaring bij trainingen op locatie

Bij trainingen op locatie schuiven regelmatig complete teams aan. Niet alleen Servicedesk medewerkers, maar ook Consultants en Engineers. Het helpt hen om beter met elkaar te communiceren over de diverse onderdelen van Microsoft 365. Een IT’ er en een eindgebruiker gebruiken vaak andere termen, ook al spreken ze over hetzelfde onderwerp. De training helpt om effectiever samen te werken.

Kun jij dit gebruiken binnen je functie, of wil je eens spreken over andere mogelijkheden en ervaringen voor deze training? Laat het me weten!

Pim Huskes,
Opleidingsadviseur

phuskes@the-academy.nl 040 - 292 47 06

Het Microsoft trainingsabonnement, inclusief de Servicedesk training

Ben jij van plan om twee trainingen binnen één jaar te volgen? Dan bel je al voordeliger uit met het abonnement!

Ons Microsoft trainingsabonnement helpt je, samen met ons team, om de trainingen stap voor stap te doorlopen. kleinschalig trainen met een hoog leerrendement, voor maar € 249,- per maand

Wil jij meer weten? Neem dan gerust eens contact met ons onderstaande contact buttons of neem een kijkje op de website.

Voordelen van het abonnement
Buddy de mascotte die voor een ruimteschip staat
Heb je vragen?
Onze deskundige opleidingsadviseurs helpen je graag bij het maken van de juiste keuze!
Waarom @The Academy?
Praten Icon
Hoge klanttevredenheid
8.7 uit 4113 evaluaties
Checklist Icon
Spreiden van lesdagen
flexibiliteit voor uw gemak
Medewerker Icon
Persoonlijk advies
bij het zoeken van de juiste training
Virtueel Icon
Virtueel trainen
voor alle klassikale en blended trainingen