Wij maken gebruik van Cookies. Cookies zijn bestanden die in je browser worden opgeslagen en zorgen dat de website optimaal werkt, dat je sneller vindt wat je zoekt en dat getoonde content voor jou zo relevant mogelijk is. Lees er meer over in ons cookies- en privacybeleid. Klik hieronder het gewenste niveau.
Niveau 1: Deze cookies zijn noodzakelijk voor een goed en veilig werkende website.
Niveau 1+2: Met deze cookies maken we de website persoonlijker en gebruiksvriendelijker.
Niveau 1+2+3: Deze cookies zorgen ervoor dat we je relevante advertenties kunnen laten zien.
Blog

Microsoft 365 voor Servicedesk Medewerkers

Door: Gerben Hameetman 18-11-2019

“Als Service Desk medewerker wil je leren waar je dagelijks vragen over kunt krijgen. Waarbij je ook weet wáár je moet klikken om verder te komen en de vraag te beantwoorden.”

Het trainingsaanbod is vaak gericht op IT professionals en biedt technisch diepgaande kennis. Als servicedesk medewerker is dit vaak een overdaad, omdat je meestal alleen de highlights nodig hebt.

Niet hoe, wel weten waar

hoef je vaak niet te weten hoe je SharePoint configureert maar wél waar je moet zijn binnen SharePoint om een probleem te onderkennen en op te lossen. Daarnaast leiden deze trainingen vaak op voor certificeringen die voor jou niet van toepassing zijn.

De trainingen voor “eindgebruikers” passen ook niet bij je want “Hoe werkt Word” en “Hoe werkt Outlook” missen de technische verdieping binnen Microsoft 365 die je wél nodig hebt.

Buddy de mascotte die een laptop met daarop een conversatie vasthoudt
Buddy de mascotte die naar Microsoft 365 en Office 365 kijkt

Er is een oplossing

In de door mij ontwikkelde “Servicedesk Operator Microsoft 365 training” leer je comfortabel om te gaan met het Microsoft 365 pakket zodat je vertrouwd raakt om vragen zélf op te lossen.

Hiermee sla je twee vliegen in één klap; je collega krijgt snel antwoord én er hoeven minder vragen te worden doorgespeeld aan de IT-afdeling of een extern IT-bedrijf.

Is een vraag toch te complex? Dan kun jij na het volgen van deze training de vraag goed geformuleerd op technisch niveau doorgeven aan de IT-afdeling en wordt verwarring voorkomen.

Wil je meer weten? Neem contact met mij op:

ghameetman@the-academy.nl ">ghameetman@the-academy.nl

Gerben Hameetman
Docent Cloud Infrastructure & Microsoft 365

Het Microsoft trainingsabonnement

Is inclusief de Servicedesk medewerker training

Ben jij van plan om twee trainingen binnen één jaar te volgen? Dan bel je al voordeliger uit met het abonnement!

Ons Microsoft trainingsabonnement helpt je, samen met ons team, om de trainingen stap voor stap te doorlopen. kleinschalig trainen met een hoog leerrendement, voor maar € 249,- per maand

Wil jij meer weten? Neem dan gerust eens contact met ons onderstaande contact buttons of neem een kijkje op de website.

Voordelen van het abonnement
Buddy de mascotte die voor een ruimteschip staat
Heb je vragen?
Onze deskundige opleidingsadviseurs helpen je graag bij het maken van de juiste keuze!
Waarom @The Academy?
Praten Icon
Hoge klanttevredenheid
8.7 uit 4113 evaluaties
Checklist Icon
Spreiden van lesdagen
flexibiliteit voor uw gemak
Medewerker Icon
Persoonlijk advies
bij het zoeken van de juiste training
Virtueel Icon
Virtueel trainen
voor alle klassikale en blended trainingen