Wij maken gebruik van Cookies. Cookies zijn bestanden die in je browser worden opgeslagen en zorgen dat de website optimaal werkt, dat je sneller vindt wat je zoekt en dat getoonde content voor jou zo relevant mogelijk is. Lees er meer over in ons cookies- en privacybeleid. Klik hieronder het gewenste niveau.
Niveau 1: Deze cookies zijn noodzakelijk voor een goed en veilig werkende website.
Niveau 1+2: Met deze cookies maken we de website persoonlijker en gebruiksvriendelijker.
Niveau 1+2+3: Deze cookies zorgen ervoor dat we je relevante advertenties kunnen laten zien.
Blog

Passie en ondernemerschap in samenwerking met @The Academy

Door: Leo Cuijpers 03-09-2018

Dagelijks werken wij met groot plezier samen met de meest uiteenlopende organisaties.

Het persoonlijke contact dat we daarbij met zowel managers als cursisten hebben, is voor ons iedere keer weer een belangrijke drijfveer. Maar hoe wordt de samenwerking door onze klanten ervaren?

Om dit eens uit te lichten laten we in deze blog Geert Rademakers van ACA IT-Solutions aan het woord.

Persoonlijk contact

“Als ICT-bedrijf zijn wij altijd op zoek naar samenwerkingspartners die persoonlijk contact voorop hebben staan”, vertelt Rademakers.

“Wij hebben zelf vanuit ACA IT-Solutions een sterke persoonlijke focus, zowel met betrekking tot ons personeel als onze klanten en leveranciers. Daarin zoeken wij continu onze gelijke. De mens staat bovenaan en dat moeten we kunnen borgen met optimale kwaliteit van onze dienstverlening.”

Valkuilen van flexibiliteit

In de 17 jaar dat Rademakers werkzaam is bij ACA, kwam hij al in een vroeg stadium in aanraking met E-learning.

De flexibiliteit en zelfsturing voor medewerkers sprak hem aan, maar algauw bleek dat de waan van de dag hen in de weg stond. “Plotselinge klussen als gevolg van calamiteiten en storingen, maakten dat wij medewerkers continu uit hun training moesten halen of hele trainingen moesten aflassen. Zoals gezegd, de klant staat voorop, dus we kwamen al snel hopeloos op achterstand wat betreft cursussen en opleidingen. De ogenschijnlijke vrijheid die deze manier van trainen ons bood, bleek tegelijkertijd onze valkuil.”

Buddy de mascotte met een stropdas en aktekoffertje
Buddy de mascotte die een notitieblok vastheeft

Persoonlijk opleidingsplan

Zo rond 2012 raakte Rademakers met Leo Cuijpers in gesprek, commercieel directeur van @The Academy. Ze waren het op veel vlakken met elkaar eens: klassikaal trainen en het binden van mensen om continuïteit te kunnen bieden, staat voorop in het opleiden en certificeren van medewerkers.

Maar hoe voorkom je daarbij dat je medewerkers trainingen missen, met een almaar oplopende vertraging tot gevolg?

De meerwaarde die Rademakers direct zag in een samenwerking met Cuijpers, is de actieve betrokkenheid van @The Academy en de mogelijkheid om persoonlijk afgestemde cursusprogramma’s op te stellen.

“Opleiden is essentieel. Je kunt jezelf niet voor de gek houden. @The Academy helpt ons daarbij.”

Minstens één keer per jaar gaat ACA om de tafel met @The Academy om voor iedereen een persoonlijk opleidingsplan op te stellen.

Deze plannen zijn gebaseerd op de individuele behoefte van de medewerkers van ACA. “De persoonlijke inbreng van mijn medewerkers vind ik enorm belangrijk. Waar worden zij gelukkig van? Op welk vlak willen zij zich verdiepen en hoe kunnen we hun wensen het beste matchen met de behoefte van het collectief? De eigenwaarde van al mijn medewerkers staat centraal, en dat begrijpt @The Academy als geen ander.”

Betrokkenheid @The Academy

Zodoende komt een nauwkeurig afgestemde lijst tot stand waarmee een jaar vooruit gewerkt kan worden.

Trainingsdata worden vastgesteld en cursisten worden door @The Academy ingedeeld met het oog op de samenstelling van teams binnen de organisatie. Een verademing, vindt Rademakers. “Er wordt continu rekening gehouden met onze eigen planning en bezetting, zodat het wegroepen van medewerkers uit hun training verleden tijd is.”

Loyaliteit in samenwerking

“De passie en het ondernemerschap waar Leo – steevast ons persoonlijk contactpunt – zich met hart en ziel op toelegt, komt op een prachtige manier terug bij ons als klant. Om die reden zijn we ook al jaren trouw aan @The Academy: we weten waar we aan toe zijn en stellen de wederzijdse betrokkenheid in deze samenwerking enorm op prijs.

Afspraken worden goed nageleefd en bovenal voert de prettige sfeer de boventoon. Wij willen niet anders meer!”

Buddy de mascotte die heeft gescoord met tennis
Heb je vragen?
Onze deskundige opleidingsadviseurs helpen je graag bij het maken van de juiste keuze!
Waarom @The Academy?
Praten Icon
Hoge klanttevredenheid
8.7 uit 4102 evaluaties
Checklist Icon
Spreiden van lesdagen
flexibiliteit voor uw gemak
Medewerker Icon
Persoonlijk advies
bij het zoeken van de juiste training
Virtueel Icon
Virtueel trainen
voor alle klassikale en blended trainingen