De training is bedoeld voor Support- en Service Desk medewerkers in een Citrix XenDesktop en/of XenApp omgeving. Deelnemers worden o.a. via hands-on oefeningen en instructie bekend gemaakt met de fundamentele skills die nodig zijn om support te kunnen bieden aan een organisatie waar Citrix XenDesktop 7.x wordt ingezet voor desktop, application en/of printer delivery. Na de training zijn support medewerkers in staat om de diverse delivery-mechanismen te doorgronden, de meest voorkomende gebruikersissues te troubleshooten en te verhelpen of te bepalen wanneer een issue dient te worden geëscaleerd. Na voltooiing van deze training hebben deelnemers de volgende kennis opgedaan:
Hoofdonderwerpen Module 1: Supporting XenApp and XenDesktop as a Help Desk Representative
Kennis en ervaring met Windows Server 2003/2008/2012 en/of Windows7/Windows8 support wordt sterk aanbevolen, evenals het doorlopen van de gratis eLearning training CXD-102 Introduction to Citrix XenDesktop 7.
Deze training is niet gekoppeld aan een Citrix examen of certificeringstraject. Indien certificering gewenst is verwijzen wij u door naar de training CX-CXD-203 Managing App and Desktop Solutions with Citrix XenDesktop 7