Wij maken gebruik van Cookies. Cookies zijn bestanden die in je browser worden opgeslagen en zorgen dat de website optimaal werkt, dat je sneller vindt wat je zoekt en dat getoonde content voor jou zo relevant mogelijk is. Lees er meer over in ons cookies- en privacybeleid. Klik hieronder het gewenste niveau.
Niveau 1: Deze cookies zijn noodzakelijk voor een goed en veilig werkende website.
Niveau 1+2: Met deze cookies maken we de website persoonlijker en gebruiksvriendelijker.
Niveau 1+2+3: Deze cookies zorgen ervoor dat we je relevante advertenties kunnen laten zien.

Citrix XenApp and XenDesktop 7.6 Helpdesk Support (CX-CXD-105)

Deze zeer op de praktijk gerichte training is bedoeld voor Service Desk medewerkers en stelt hen in staat om te troubleshooten en support te bieden voor Citrix XenDesktop en XenApp 7 omgevingen (hosted, VDI, remotePC of streamed delivery).

De training is bedoeld voor Support- en Service Desk medewerkers in een Citrix XenDesktop en/of XenApp omgeving. Deelnemers worden o.a. via hands-on oefeningen en instructie bekend gemaakt met de fundamentele skills die nodig zijn om support te kunnen bieden aan een organisatie waar Citrix XenDesktop 7.x wordt ingezet voor desktop, application en/of printer delivery. Na de training zijn support medewerkers in staat om de diverse delivery-mechanismen te doorgronden, de meest voorkomende gebruikersissues te troubleshooten en te verhelpen of te bepalen wanneer een issue dient te worden geëscaleerd.

Na voltooiing van deze training hebben deelnemers de volgende kennis opgedaan:

  • De Citrix Support Methodiek
  • De verschillende Citrix XenDesktop componenten: Receiver, StoreFront, Delivery Confroller, Hypervisor, Provisioning Services, NetScaler
  • Communicatiemechanismen en services bij Citrix delivery
  • Architectuur van een Citrix XenDesktop site
  • Overeenkomsten en verschillen in delivery-mechanismen die vanuit XenDesktop 7 kunnen worden ingezet (hosted, VDI, applicaties en/of desktops, MCS en/of PVS, etc.)
  • Gebruik maken van de Citrix Administration en Support Desk management consoles Citrix Studio en Citrix Director
  • Omgaan met de Citrix Receiver
  • Sessiebeheer
  • Troubleshooten van logon processen
  • Policy-beheer en de gevolgen voor de eindgebruiker; policy-issues troubleshooten
  • Support op afstand; Remote Assistance
  • Printing in een Citrix omgeving troubleshooten en ondersteunen
  • Trends, logging en troubleshooten van connectie- en connectivity-issues
  • Citrix documentatie- en escallatiemethodieken
laptop met iemand op het schermVirtueel beschikbaar
kalender met vinkjeIedere maand starten
graduation capErkende certificaten
versimpelde landkaartDoor heel Nederland

Voor wie

Programma

Voorkennis

Studiebelasting

Examen

Direct inschrijven

Kies een subsidieregeling

Kies de gewenste leervorm

Kies een locatie

Wanneer?

Citrix XenApp and XenDesktop 7.6 Helpdesk Support

pin
kalender
Jouw keuze
Heb je vragen?
Onze deskundige opleidingsadviseurs helpen je graag bij het maken van de juiste keuze!
Waarom @The Academy?
Praten Icon
Hoge klanttevredenheid
8.7 uit 4109 evaluaties
Checklist Icon
Spreiden van lesdagen
flexibiliteit voor uw gemak
Medewerker Icon
Persoonlijk advies
bij het zoeken van de juiste training
Virtueel Icon
Virtueel trainen
voor alle klassikale en blended trainingen