Wij maken gebruik van Cookies. Cookies zijn bestanden die in je browser worden opgeslagen en zorgen dat de website optimaal werkt, dat je sneller vindt wat je zoekt en dat getoonde content voor jou zo relevant mogelijk is. Lees er meer over in ons cookies- en privacybeleid. Klik hieronder het gewenste niveau.
Essentieel
Niveau 1: Deze cookies zijn noodzakelijk voor een goed en veilig werkende website.
Functioneel
Niveau 1+2: Met deze cookies maken we de website persoonlijker en gebruiksvriendelijker.
Persoonlijk
Niveau 1+2+3: Deze cookies zorgen ervoor dat we je relevante advertenties kunnen laten zien.
Accepteer keuze
Accepteer alles
MENU
Home
Kies een training
Strippenkaart
NIEUW - Workshops
Voordelen
Technologieën
Certificeringen
Lesmethodes
Examens
Omscholen
Over ons
Blog
Contact
zoek
zoek
home
/
trainingen
/
ict-management
/
itil
/
itil life cycle module - intermediate service operation (examen verplicht)
ITIL Life Cycle Module - Intermediate Service Operation (Exam obligated) (ITI-SO)
The course will be conducted by D-ICT, Accredited Training Organization of AXELOS Limited. Exam for this training is obligated. ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited.
In deze Lifecycle training krijgt u inzicht hoe u op operationeel niveau een service kunt beheren. De training 'ITIL® Service Operation' behandelt de begrippen van Service Operation. Hierdoor wordt het voor de deelnemer duidelijk wat Service Operation is en op welke wijze Service Operation een rol speelt binnen de eigen organisatie.
Na afloop van de training bent u in staat:
om de Service Operation principes toe te passen;
om sturing te geven aan de Operation processen:Event management, Incident management, Problem management en Access management etc.;
om de activiteiten van Operation management uit te voeren zoals: Monitoring en control, Mainframe management, Desktop support, Internet en web management, Database administration en verbetering operationele activiteiten;
om de Service Operation activiteiten en processen en functies te organiseren;
om Service Operation te implementeren;
om de kritieke succesfactoren en risico's te benoem en om de communicatie omtrent Service Operation in te regelen.
Inclusief
Catering
Lesmaterialen:
een trainingsmap met daarin de behandelde sheets en de oefeningen
het cursusboek; Service Operation
Virtueel beschikbaar
Iedere maand starten
Erkende certificaten
Door heel Nederland
Voor wie
De opleiding is interessant voor ICT professionals met verantwoordelijkheid voor en/of betrokkenheid bij het beheer en de exploitatie van de ICT- infrastructuur en/of financiële vastlegging van ICT middelen op operationeel niveau en coördinatie en integratie van operationele activiteiten. Iedereen die meer wil weten wat de Lifecycle module Service Operation is en zich wil voorbereiden op het EXIN examen ITIL® Lifecycle Service Operation. Tevens is deze training geschikt als onderdeel bij het behalen van het ITIL® Expert in IT Service Management Certificate.
Programma
Het hoofddoel van Service Operation is het dagelijks management van activiteiten en processen te coördineren en uit te voeren, die nodig zijn om de Services op een afgesproken niveau te leveren en uit te voeren. Tevens is het verantwoordelijk voor het dagelijkse beheer van de technologie. In deze opleiding komen de volgende onderwerpen en competenties aan bod:
wat zijn de functies en rollen voor Service Operation;
wat zijn de effecten van een interne of een externe focus;
wat zijn de effecten van een reactieve en proactieve houding
wat zijn de effecten van de activiteiten binnen het eventmanagement proces;
hoe regel je escalatie in binnen Service Operation
hoe en regel je problem management proces;
hoe regel je access management;
hoe ga je van technologische naar een business driven organisatie
hoe beheer je mainframes/ desktop / internet / webmanagement / middelware etc.;
hoe creëer je een goed single point of contact;
hoe arrangeer je applicatie management activiteiten;
wat zijn de technische hulpmiddelen en hoe kun je deze het best gebruiken hoe implementeer je Service Operation
Werkwijze
Tijdens de opleiding worden de benodigde vaardigheden door middel van een mix van presentaties, discussies, praktijksituaties en cases op een interactieve wijze aan u overgebracht. De docent acteert daarbij meer als coach dan als trainer. Gedurende de training wordt van de deelnemers een actieve houding verwacht.
Voorkennis
U dient in het bezit te zijn van het ITIL® Foundation 3 certificaat (of ITIL® v2 Foundation plus Bridge Foundation Certificering )
Studiebelasting
Klassikaal: 18 lesuren, 0 uren zelfstudie
E-learning: 0 lesuren, 30 uren zelfstudie
Examen
Na afloop van de cursus kunt u, op verzoek, op de vierde dag ter afsluiting het examen doen. (Kosten €405,- excl. BTW)Het examen wordt in het Engels afgenomen.
Direct inschrijven
Kies een subsidieregeling
Kies de gewenste leervorm
Kies een locatie
Wanneer?
Niet ingepland
Deze training is niet ingepland. Neem contact op met onze Planning.
ITIL Life Cycle Module - Intermediate Service Operation (Exam obligated)
Contact Planning
Altijd mogelijk
Voor deze E-Learning training moet u de beschikking hebben over een verbinding met het Internet. U kunt beginnen wanneer u wilt!
ITIL Life Cycle Module - Intermediate Service Operation (Exam obligated)
Jouw keuze
Vooraanmelden
Direct aanmelden
Print offerte
Klassikaal: 3 dagen
E-learning: 90 dagen
Wat is inbegrepen?
Prijs & beschikbaarheid
Plan een afspraak met een opleidingsadviseur
Onze ervaren opleidingsadviseurs staan voor jou klaar om je te helpen met je zoektocht.
Neem contact op
Heb je vragen?
Onze deskundige opleidingsadviseurs helpen je graag bij het maken van de juiste keuze!
040 292 4747
info@the-academy.nl
Waarom @The Academy?
Hoge klanttevredenheid
8.7 uit 4102 evaluaties
Spreiden van lesdagen
flexibiliteit voor uw gemak
Persoonlijk advies
bij het zoeken van de juiste training
Virtueel trainen
voor alle klassikale en blended trainingen