Search


Partner voor IT transformatie? Overzie het grote geheel!

Door: Leo Cuijpers 10-12-2018

IT bedrijven, die de IT-omgeving van andere organisaties beheren, hebben steeds meer aandacht voor transformatie en innovatie. Stevige klantrelaties gaan niet alleen meer over IT beheer, maar steeds vaker over de mate waarop met klanten meegedacht wordt over de volgende digitale ontwikkeling stap. We gingen hierover in gesprek met Arno Hendrix, Directeur bij IT-Connectie in Asten.
De handen van twee mensen die elkaar de hand schudden

Meer dan beheer, het gaat om de connectie

IT-Connectie zorgt voor een moderne, goed functionerende IT-omgeving bij haar klanten, door meer te doen dan alleen maar het beheren van het netwerk. “We proberen het aanspreekpunt te zijn van iedere werknemer bij onze klanten”, is hoe Arno het omschrijft. Deze laagdrempeligheid is alvast een goed begin om klanten vooruit te helpen. Ideeën voor verbeteringen komen immers vaak van collega’s die dagelijks met bepaalde systemen of processen werken. Door aanspreekpunt te zijn voor iedereen worden de echte uitdagingen beter aangevoeld en begrepen. Maar om advies te geven en bedrijven te helpen met transformatie is veel meer nodig.


Transformeren begint met leren

De Onbeperkt trainen kaart heeft een belangrijke rol gespeeld in de manier waarop IT-Connectie zorgt dat hun klanten een moderne IT infrastructuur behouden. Alle systeembeheerders volgen jaarlijks IT opleidingen en ontwikkelen hierdoor een brede IT kennis. Denk daarbij trainingen en examens op het gebied van Windows Server 2016, Office 365, Exchange, Collaboration, SharePoint en Azure. Arno vertelt dat zij de Onbeperkt trainen kaart niet gebruiken met de insteek om certificeringen te behalen, maar vooral met de insteek om klanten echt vooruit te helpen. Hij geeft aan dat het grote IT geheel begrijpen noodzakelijker is dan ooit. “Iedere IT organisatie moet weten welke transities er aan de gang zijn en de visie van grote organisaties, zoals Microsoft, begrijpen. Zo niet, dan blijf je op de geijkte manier werken en beperk je steeds meer je toegevoegde waarde!”, sluit Arno af


Overzie het grote geheel

De systeembeheerders van IT-Connectie richten serverparken professioneler in, omdat hun manier van denken veranderd is en er nog beter meegedacht wordt met doelen die klanten voor ogen hebben. Eén van de systeembeheerders, William Brankaert, legt uit dat er twee belangrijke factoren geweest zijn waardoor hij het grote geheel van IT kan overzien. Allereerst het feit dat er klassikale trainingen vanuit de praktijk gegeven worden en er een onderlinge versterking plaatsvindt tussen vakgenoten. Daarnaast de manier van lesgeven en uitleg. Hij waardeert het enorm dat niet alleen alles heel goed beschreven is, maar ook dat er heel veel met grafieken en tekeningen visueel wordt uitgelegd.


Dankwoord

Namens @The Academy willen we Arno Hendrix en William Brankaert enorm danken van het delen van hun ervaringen. Veel succes met alle IT opleidingen voor 2019!